JÓGA TOPAZ

S Dominikou Havlíčkovou

Poprvé jsem se s jógou seznámila před několika lety a hned jsem si ji oblíbila. Později jsem pod nátlakem stresu v zaměstnání, které mi nedávalo smysl, začala hledat sama sebe. Kurz učitele jógy pro mě byl jasným směrem. Díky této zkušenosti jsem ji začala vnímat ne jenom jako pohybovou aktivitu, ale uchvátila mě po všech směrech. Pro zdokonalení mých dovedností jsem odjela na Srí Lanku, kde jsem učila lidi z celého světa, kteří mě inspirovali a dopomohli mi k získání nových zkušeností. Jóga je pro mě celoživotní cestou a pomocníkem k pozastavení a návratu k sobě samé v dnešní uspěchané době. Je to dar, který mohu předávat dál prostřednictvím lekcí a svého života. A znamená pro mě také prostředek, jak pomáhat ostatním a dělat svět lepším místem k bytí.

Hatha jóga

Tento druh jógy se vyznačuje širokým rozsahem cvičených pozic se zaměřením na protažení celého těla. Pro Hatha jógu je charakteristické různorodé cvičení s možností přizpůsobení aktuálním potřebám jednotlivých účastníků. Tuto jógu je možné kombinovat s vhodným aerobním cvičením. Praktikování této jógy vede k lepšímu způsobu života.

 Dynamická jóga

Začátek této lekce je zaměřen na zklidnění mysli a uvolnění celého těla. Během celé hodiny se jednotlivé pózy provádějí v dynamickém tempu vpropojení s dechovým cvičením. Lekce je vhodná především pro pokročilé jednotlivce, kteří chtějí posílit celé tě Závěr cvičení je ukončen meditačními technikami.

Jóga ranní probuzení

Jóga ranní probuzení s sebou přináší kompletní protažení celého těla, zklidnění mysli a vykročení do nového dne pozitivně. Hlavním obsahem lekce je výuka vybraných pozic (ásan), dechové cvičení (pránájáma) a následná relaxace. Souhrn těchto tří prvků napomáhá k harmonizaci celého těla a zbavení se negativních vnějších vlivů. Lekce jsou zaměřeny na každého jedince bez omezení věku, pohlaví a fyzické Jóga ranní probuzení je vhodná pro všechny na jakémkoli stupni zdatnosti a výkonnosti.

Relaxační jóga

Relaxační jóga čerpá své prvky z Hatha jógy. Cvičení probíhá v pomalejším tempu a klade velký důraz na zklidnění mysli. Tato lekce je doprovázena intenzivním dechovým cvičením s cílem odbourání stresua navozením pocitu skutečné relaxace.